Bagsiden af medaljen

Hvor flot det end er, vil jeg gerne pointere at konkurrenceform IKKE er en helårsform!
At holde en konkurrenceform er egentlig ikke svært men det er faktisk hårdt. Det er pisse motiverende at se formen forbedres både visuelt men også på målinger, men når man er så langt nede i fedt% og så pillet så er der altså nogle ting der ikke heeeelt er så morsomt længere…, jeg oplevede at det gjorde ondt at sidde direkte på gulvet eller på en upolstret stol eller for den sags skyld polstret over længere tid, det gjorde ondt at ligge på gulvet eller bare generelt på hårde overflader og kroppen skulle langsomt flyttes rundt og på plads, leddene begyndte at drille – min venstre albue har drillet pga manglende smørelse i led tænker jeg og de tunge løft hjalp nok heller ikke på det, ansigtsbetrækket føltes til tider somom det lå i et tyndt lag udenpå og blev trukket op ad kinderne når jeg smilte og grinede – ret underligt faktisk 🙈, blå mærker kom hurtigere, håret fældede lidt mere, tarmsystemet kunne drille lidt og gøre ondt under toiletbesøg, perioden udebliver, søvn om natten bliver en by i Rusland og må enten efterkommes i flere mindre etaper i løbet af dagen eller hjælpes på vej med panodil eller sovemedicin. Desuden oplevede jeg oftere kramper i ben, fødder, ryg, arme, kæbe ja you name it, jeg havde problemer med kramper før jeg startede med træning og tillagde det lidt en dårlig form, men det kan det ikke være nu 😉

Styrken blev oplevet som positiv da jeg dog nogenlunde beholdt denne, men jeg blev hurtigt forpustet og det svimlede når jeg ikke fik trukket vejret korrekt i tunge løft 🙄

Ud over de fysiske betragtninger er der også det mentale aspekt, som kan komme og ramme positivt som negativt i bølger. Er kroppen træt bliver hovedet også mere ustabilt og tvivl om hvor god formen er osv kan komme i spil. Man kan få lyst til at sige f… det og ryge lige i køleskabet eller slikskuffen og det sker for mange… 

Det skete dog ikke, men jeg havde en lille periode på en uges tid med sygdom i kroppen hvor alt bare syntes uoverskueligt og overskuddet var meget lille.

Jeg elsker min form som den er op mod konkurrence, men det er IKKE ønskværdigt at have den hele året på denne måde. Jeg glæder mig altid til at gå i offseason og give kroppen noget at leve af igen, så der kommer lidt polster på og de lidt blødere kvindeformer kommer tilbage og den kan følge med på de tunge løft igen 💪🏻

Det er rigtig meget mere jeg gerne vil dele og derfor har jeg sat gang i et lille hyggeprojekt som nok er færdigt til foråret 😊…

Skal, skal ikke…

Pyha! De sidste par dage har været et mylder af tanker i mit hoved. Det er sådan, at når man kommer i top 3 til DM, så bliver man inviteret til at deltage i NM, som er de Nordiske Mesterskaber. Jeg har været i tvivl om hvad jeg skulle, for jeg havde ikke lige set det komme, at jeg skulle tage stilling til det i år allerede. Jeg har slet slet ikke tænkt så langt … jeg havde en ide om at det kunne være meget sjovt næste år eller året efter hvis jeg skulle være så heldig at komme i top 3, men at skulle tage stilling til det nu… wow! 😳😱

Normalt hvis jeg er i tvivl om noget ved jeg med mig selv at jeg skal sige fra. Jeg havde set frem til min rebound hvor jeg kunne få mere mad og få bygget på 💪🏻 … meeeen denne gang er sku anderledes for jeg har kunne mærke at min tvivl kun ligger i om jeg er god nok – og det har dommerne jo lige fortalt mig at jeg er – så jeg har besluttet mig for at det er delme det jeg skal opleve og prøve kræfter med, jeg ved jo reelt ikke om jeg får muligheden igen. Så med min families og min coachs opbakning er min rebound udskudt og så tager jeg saftsusme med til det Nordiske Mesterskab! 🇩🇰🇫🇮🇫🇴🇳🇴🇸🇪

Jeg har ingen forventninger overhovedet, men tager det hele for oplevelsens og erfaringens skyld, og for at se hvad der skal til for at gøre sig i mesterskaber udenlands 💪🏻

Mesterskabet er i Sverige i weekenden d.20.-22. oktober, så det er lige om lidt – kun 5 uger til og det klarer vi snildt! 😈

Nu skal formen “bare” holdes og der skal fokuseres på lidt finpudsning og så tager vi sku afsted og får os en på opleveren 👏🏻😃 

SHIT mand hvor jeg bare glæder mig for vildt! 👌🏻🙏🏻🔥❤️

Hav en skøn dag peepz 💖

Rebound efter DM

I dag starter min rebound og jeg har glædet mig længe. Det er en super fed periode hvor der bliver bygget på og madindtaget lige så stille stiger 💪🏻

Der er selvfølgelig lagt en strategi, som jeg har modtaget, og det betyder at jeg de næste 4 uger her efter DM stille og roligt skal gå fra 2000 kcal til 3000 kcal. 💪🏻 Det er lige så vigtigt at have en plan for at gå op i mad og vægt, som det er når der skal cuttes ned mod konkurrence. 

Et bulk i min verden går ikke ud på at spise så meget crap som muligt, men på at få den optimale sammensætning, som bygger den størst mulige mængde masse over perioden. Det betyder selvfølgelig ikke, at jeg ikke har cheats på min rebound plan for det har jeg 💪🏻, og for mig er det vigtigt at kunne have en fin balance mellem en masse god og sund mad, og nogle udskejelser i ny og næ…, der er trods alt et liv der skal leves og det skal for mit vedkommende ikke foregå i bokse 24/7/365! 😊 Sidste gang havde jeg en super god rebound så mon ikke jeg skulle kunne forvilde mig ud en sådan igen 😉

I dag havde jeg første træning siden tirsdag i sidste uge, og jeg synes da godt nok at der kom gang i den lille ryg og armene 💪🏻  Jeg kørte supersæt i medium rep range (dvs. 14-16rep pr. øvelse) for ikke bare at blæse tungt på men lige give kroppen en chance for at vende tilbage igen 😊
Det var fedt at være tilbage i det lille RAW-værksted, så nu skal der bare bygges bygges bygges røven ud af en ny sæson 😈🔥

Q and A…

Jeg må indrømme at jeg virkelig er overvældet over den interesse der er omkring min sport og min konkurrence 😊 I stiller mig de bedste spørgsmål og jeg vil hellere end gerne svare … det er dog ikke altid at jeg selv lige har tænkt over de ting I spørger om, men det giver mig nye input og nye perspektiveringer, og det synes jeg er rigtig fedt! så tusind tak for det 💪🏻❤️🙏🏻 Jeg har her forsøgt at samle nogle af de spørgsmål jeg er blevet stillet flere gange på det sidste:

Hvilken klasse stiller du op i?

I år stiller jeg op i to klasser begge i bodyfitness kategorien. +35 og senior +168. Seniorklassen er mest for at få et prej om hvordan jeg evt. kan gøre mig i den klasse og +35 er samme klasse jeg stillede op i til sidste DM 🇩🇰

Hvor mange er i?

Jeg ved endnu ikke hvor mange vi er i klasserne, da det ikke offentliggøres fra DBFFs side før fredag aften efter indvejning. Jeg tænker umiddelbart at vi vil være flere i seniorklassen end vi vil være i +35 klassen, men det er kun gisninger.

Hvad kigger dommerne efter?

Jeg ved ikke hvad dommerne kigger efter, jeg ved kun at de selvfølgelig kigger symmetri og hvordan man viser sin muskulatur i de 4 quaterturns vi arbejder med i bodyfitness. Hvordan dommerne ser feltet og individerne på scenen skal jeg ikke kunne sige. Jeg ved bare at jeg bringer den bedst mulige pakke for mit eget vedkommende, og så må vi se hvor langt det rækker. Jeg kan ikke gøre mere og lader resten være op til dommerne…

Hvad vinder man?

Det er egentlig et sjovt spørgsmål og jeg har faktisk aldrig skænket det en tanke så til det må jeg virkelig melde pas. Jeg ved ikke hvad præmierne er på podiet eller om der overhovedet er nogen… 🤔 mener at de der har vundet har modtaget nogle tasker med sponsorting i ud over medaljerne som jo er til top 3 🥇🥈🥉men hvor meget og hvad det har jeg faktisk aldrig tænkt over.

Skal du væskeudtømmes?

Ikke denne gang nej, ikke på samme måde i hvert fald – vi kører som vi har gjort frem til nu, og så er målet at komme lidt mere fyldig ind på scenen. Jeg drikker 3-4 liter væske om dagen pt. og det fortsætter vi med frem til lørdag.

Må du godt få salt og sødemidler?

Yes tak jeg spiser salt hele vejen. Der er ikke noget med at jeg ikke må få salt, heller ikke lige op til konkurrencen så riskiks med salt og nødder med salt og flagesalt på min mad det spiller bare hele vejen. Sødemidler og light saft er også stadig på programmet og det er virkelig lækkert. 

Skal du længere ned i fedt%?

Nej det skal jeg ikke. Jeg ligger nede i ca. 10-11% og det er så fint for mig og i øvrigt meget bedre end sidste gang 👌🏻 Jeg ligger pt inden min carb up på lige under 61 kg og selvom det er næsten samme vægt som sidste gang på samme tid så er formen markant bedre og fedt% er også noget lavere. En vægt på det her tidspunkt er ikke afgørende eller relevant, men en god indikation af om det går den rigtige vej og hvor hurtigt 💪🏻

Hvad så efter DM?

Efter DM skal jeg have fokus på min rebound hvor jeg bruger de første 4 uger på at komme stille og roligt op i kalorier igen og så skal der bygges på i sæson 17/18. Om jeg skal til konkurrence i 18 eller ej tager jeg ikke lige stilling til med det samme, det må tiden vise… men en ting er sikkert – det her er min sport så den bliver jeg i 😉

Planer efter DM?

Den anden dag blev jeg spurgt hvad mine planer er efter DM. Om jeg ville konkurrere nordisk eller måske internationalt, og jeg må ærligt indrømme at det havde jeg slet ikke skænket en tanke. Nok fordi jeg ikke er der i mit mindset hvor jeg tænker, at min form er skarp nok til det. Jeg har trænet tre år, og det er først nu at jeg sådan rigtig synes at jeg har en god grundform, så den skal der selvfølgelig bygges videre på efter DM. Jeg sagde det samme sidste år, men i år er barren hævet så ja, – nu siger jeg det igen 😉 Om jeg skal mere eller andet kommer også  meget an på hvordan jeg placerer mig til DM samt tiden og økonomien i det, men lad os nu se. Jeg tager det en dag ad gangen, et stævne af gangen og en sæson ad gangen.
Jeg har det sidste år arbejdet fast og målrettet mod et bedre DM – ikke nødvendigvis placeringsmæssigt selvom det ville da være dejligt, men på min indsats, teknik og form, så jeg bringer en pakke, der er langt bedre end sidste år 💪🏻 – og det gør jeg allerede på nuværende tidspunkt, så nu er det finpudsning og vedligehold resten af vejen.

At slå mig selv på min form og præstation på scenen har været hovedmålet hele vejen og det er det stadig. Min eneste men også største konkurrent i det her er i store hele mig selv og min indsats. Umiddelbart har jeg ikke intentioner om flere konkurrencer i år, og jeg venter også med at sætte nye mål til jeg ser hvordan det går til DM. Næste vigtige projekt for mig er min rebound (de første 4-6 uger efter konkurrencen), som jeg gerne vil have så meget ud af som muligt, og jeg vil gerne sikre mig, at tiden efter bliver fordøjet på optimal vis så hoved og krop kan følge med 💪🏻😊 

Selvom formen pt er bedre end den var sidste år og jeg i princippet dermed har nået mit mål, så betyder det ikke, at jeg kan slække på træningen eller kosten – den får stadig fuld skrue for hvorfor ikke lige presse det sidste ud også? 😉🔥

Der er mange der tror, at det er når man starter på diæt, at man rigtig giver den gas i træningen og kosten – og til det kan jeg kun sige at det er lettere… for ikke at sige total misforstået. Der knokles en hvis del ud af bukserne hele året for at nå hertil, og diæten er blot en indikation af hvornår man begynder at cutte fedt op mod konkurrence. Der knokles stadig igennem på alle træninger og på diæten er det endnu vigtigere at kosten overholdes til punkt og prikke. Energien vil være faldende, men jeg har prøvet det før og jeg klager ikke. Jeg har det godt i min krop og får stadig lidt mere mad end sidst så også der er der en forbedring 👌🏻- alle de små forbedringer tæller 😉

Hav en skøn dag ❤️